“Arriving at one goal is the starting point to another”

Neem contact met mij op

Achtergrond

Als voormalig sportdocent krijg ik mensen in beweging en weet ik hoe ik ze in beweging kan houden. Na het afronden van de Academie voor Lichamelijke Opvoeding, heb ik ruim vijf jaar gewerkt als docent sport en beweging in het basis- en voortgezet onderwijs en het speciaal onderwijs.

Tijdens de master Onderwijswetenschappen, onderzocht ik in samenwerking met Universiteit Utrecht, Erasmus Universiteit Rotterdam en Avans hogescholen, de kenmerken van docenten die samenhangen met hun kritisch denkvaardigheden en hun attitude in het lesgeven hierin. Dit is het eerste onderzoek dat zich op dit gebied richt op docenten. Voorgaand onderzoek heeft zich met name gefocust op de kritisch denkvaardigheden van studenten en net-werkenden.

Ik volgde het multidisciplinair Honours programme for Young Innovators aan het University College van Utrecht. Daar leerde ik om innovatieve en toekomstbestendige oplossingen te bedenken voor real-life maatschappelijke uitdagingen. Hierbij stond het aanleren van entrepreneurial skills centraal.

 

Drijfveer

Ik wil anderen helpen met leren en ontwikkelen. Zelf sta ik in de praktijk als docent en coach van (hbo-)docenten, wat ik combineer met het creatief ontwerpen van onderwijs en trainingen. Als onderwijskundige verbind ik docenten met studenten, het onderwijs met de praktijk en onderzoek met toepasbaarheid. Ik werk aan het verkennen en verbeteren van leer-mogelijkheden en aan het vormgeven en uitvoeren van leerprocessen, leeromgevingen en leertrajecten. Ik doe dit in verschillende contexten: van onderwijssettingen tot leertrajecten voor lerenden in de (non)profitsector.

Leren kan saai en ineffectief zijn. Daarom stel ik twee uitgangspunten centraal in mijn werk: Authenticiteit en interactie. Met authenticiteit bedoel ik dat de leersituatie zoveel mogelijk lijkt op de echte situatie. Met interactie bedoel ik dat we nooit alleen leren. Leren doe je altijd samen. Samen met iemand anders zoals met een docent, een collega of een team, of samen met iets anders, zoals een boek, spel of digitale leeromgeving.

Ik investeer in bewezen leerinterventies. Als onderwijskundige ben ik op de hoogte van bewezen interventies en mythes over leren. Op die manier maak ik leren uitdagend en effectief.

Expertise

Opleider, trainer en adviseur

Onderwijskundige

  • Coachen en opleiden van (hbo)-docenten
  • Ontwerpen van onderwijs en trainingen
  • Didactiek
  • Assesment for learning
  • Effectmeting van leertrajecten

Betrokken bij de opleidingen

  • Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB)
  • BasisKwalificatie Examinering (BKE)
  • Master Advanced Nursing Practice
  • Incompany en maatwerktrajecten

Rollen en (neven)functies 

  • Onderwijskundige
  • Opleider, trainer en adviseur HAN VDO
  • Informatiecoördinator Instituut Zakelijke Dienstverlening

Contact
Wil je kennis maken met mij of gebruik maken van mijn frisse blik op leer- en ontwikkel-vraagstukken, neem dan telefonisch (06-31042976)  of per mail contact met me op.

Lees hier het artikel met Wietse over design thinking in Caleidoscope.

 

 

Partners

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Laat uw gegevens achter en ontvang voortaan onze nieuwsbrief:

Voornaam:
Achternaam:
E-mailadres:
HAN VDO

Medewerkers

Wij gebruiken cookies om deze website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken en u te voorzien van de beste informatie. De Europese wetgeving maakt onderscheid tussen cookies die functioneel of niet privacygevoelig zijn en cookies die mogelijk wel privacygevoelig kunnen zijn (PII). Deze website gebruikt alleen functionele of niet-privacygevoelige cookies. / Deze website gebruikt beide soorten cookies. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren